Mi az? Öt betű és a jó fizetésnél is menőbb

-

Állásinterjúkat tartunk, Z generációs jelölteket hallgatunk meg, mindenkit megkérdezek, hogy mi motiválná őket igazán egy munkahelyen. A legtöbb gondolkodás nélkül rávágja, hogy az előrelépési lehetőség és a juttatások, szerencsére említik azt is: „tanulni szeretnék!”. Két beszélgetés között egy koffeinmentes mellett elgondolkodom, hogyan adjam át nekik a lényeget. Mi az, ami ma a dolgozó embert a munkahelyéhez köti? A juttatások? A jó fizetés? A rugalmas szabadság? Persze, ezek mind az elsők, de ha egy kicsit lehántjuk az anyagiak héjat az egészről és félretesszük azt az alapgondolatot, hogy mindenki pénzből él, és a makacs tények mögé nézünk. Mi az, ami mozgat bennünket, ami ott tart minket egy munkahelyen, amiért képesek vagyunk erőn felül teljesíteni, ami egyfajta belső driveként működik bennünk, mint egy motor?

Mi az, amit adhat egy vezető a csapatának, ami igazán inspirálhatja nap mint nap?

Emberi FIGYELMET. És TUDÁSt. Fordítsuk meg. Ugye egyértelmű, hogy egy szervezetben a legnagyobb érték ma az ember? Költői kérdés: Ugye mindenhol így van? A hozzáállása, a munka tisztelete, a tudása, tapasztalata vagy épp a személyisége, ami áthatja azt, ahogy dolgozik. Ha egy cég vagy szervezet ezt felismeri, és ennek megfelelően foglalkozik az erőforrásaival, az emberekkel, már rövidtávon is megtérül ez – a lerakott munka minőségében és a kötődés kialakulásában. Mit adhatunk mi vezetők egy olyan időszakban, amikor mindenki önmagát keresi még az elmúlt másfél év pandémiás sokkja után?

Figyelmet. És tudást.

Tizenéve dolgozom vezetőként az Opennél, végigkövettem a cég gyerekkorától az ifjú felnőttkorig való fejlődését párhuzamosan azzal, ahogy a kommunikációs piac átalakult, a digitális tér és az influencer világ lett a menő, szerencsére a tudás és a jó tartalom marad örök.

Ami éveken át állandó volt és most is a napi inspirációt adja az Opennél, az az emberi figyelem és az a szakmai know how, amit naponta, ennyi sok év után is magamba szívhatok a csapatból, és egyben a mai Z generációsoknak átadhatok. Hitelességet, alázatot, hozzáállást és persze a szakmai leckéket. Amikor a vírus helyzet előállt és a szigorítások miatt nekünk is alkalmazkodni kellett az új világhelyzethez, kialakítottunk egy home office keretrendszert és gyorsan, rugalmasan átálltunk az otthoni munkavégzésre. Utólag büszkén mondhatom, hogy üzletileg kevéssé érintett minket a válság. A kampányokat igyekeztünk az átalakult helyzethez igazítani és továbbra is profi és hiteles partnerei maradtunk ügyfeleinknek.

Egyvalamire nem készültünk sokat, mert azt gondoltuk, hogy a korábban befektetett idő megtérülhet egy ilyen válságban. Az embereink mentális támogatására.

Ahogy jöttek a jelek, felismertük, hogy ez az átállás nemcsak munkaszervezési kérdés, hanem újra kell kicsit definiálnunk az emberek motivációját és mind a csapatot, mind az egyes kollégákat személyre szabottan támogatni és motiválni ebben az új, elzárt és bizonytalan világban. Még inkább figyeltünk arra, hogy a csapatok online is csapatként kapcsolódjanak össze és húzzák egymást. Sokkal több személyes telefonbeszélgetést folytattunk a kollégákkal egyszerűen csak arról, hogy érzik magukat, mi az, ami nehézség nekik ebben a helyzetben és hogyan tudunk közösen segíteni ezen. Elindítottuk a PresSzót egy olyan online kávézó-szakmázós platformot, ahol a tudásmegosztás mellett sokat beszélgettünk arról, hogy ki hogy is van a bőrében és milyen tippeket tudunk egymásnak adni, hogy jól legyünk és így jól is tudjunk teljesíteni.

A tudás átadása még nagyobb szerepet kap azóta belső tréningek, workshopok formájában. A csapat olyan vegyes, és a tudástár olyan színes amit képviselnek, hogy elképesztő inspiráló egymástól tanulni. Ha valamit utólag másképp csinálhatnék a főiskola utáni években, az az, hogy még többet tanulnék, akár gyerekek mellett is. Ha meghallgatok ma egy-egy előadást vagy egy podkasztot, vagy sikerül elolvasnom egy témát alaposan feltáró szakcikket, akkor aznap több vagyok. Másképp érzem magam. Tényleg feltölt, ha tanulok valamit. Az meg csak hab a képzeletbeli tortán, hogy az élet úgy alakította, hogy részt vehetek a smartfluencer kultúra megteremtésében. Ha valamikor, most óriási szükség van arra, hogy vezetőként valódi tudással inspiráljuk a mindennapi dolgozó embert, mindegy is, hogy ő Z, Y vagy épp X generációs.

A szerző Bencze Réka, az Open Communications stratégiai igazgatója.